ALL STORY AT THIS BLOG

Monday, 18 February 2013

get well soon dear

assalammualaikum.. dan selamat malam..
macam mana keadaan anda-anda semua?
harap-harap sihat-sihat belaka bersama insan di sekeliling yer :)

urm.. nak tau satu cerita tak? okay.. kaki en.firman a.k.a pakwe tersayang
ira tu.. bengkak pulak...haiy.. macam-macam hehehe..
dulu ibu jari nya..kini anak0anak nya pulak..
bengkak kenapa? sebab.. MAIN BOLA lah..
tak tau lah macam mana dia sepak bola tu? sampai dengan
tanah-tanah sekali tercabut.. huhuhu..
tengok-tengok kaki dah bengkak.. sampai tak boleh jalan pulak.!
hah.. kan cari penyakit je tuh.. aduyai..apapuntakboleh en.firman ni.. hehehe..
lepastu kena x-ray lagi.. nasib tak ada apa-apa..mujur lah bukan patah..
mungkin sebab urat..tu yang tak boleh jalan tu.. sampai bengkak-bengkak bagai..

haiy..en.firman a.k.a cinta hati ira ni..tak tahu lah macam mana ira nak cakap
lagi..tak serik-serik lagi tu..ayoyoyo! hehe :)
ok lah..tak mau berleter panjang-panjang..
hope en.firman cepat sembuh lah..
*doakan dia yer..*
bye... :)

Thursday, 14 February 2013

pergi date. TAPI....

assalammualaikum.. dan selamat malam..
dah makan malam ke korang-korang semua??
harap-harap sudah lah yer.. :)

okay.. ira tak tahu macam mana nak gambarkan
perasaan ira saat ni..huhu..
kenapa?
sebab nye.. ira ada pergi dating dengan en.firman..
okay.. ira admit memang best sebab dapat keluar dengan
yang tersayang kan?
TAPI.....
ada tapi nya guys...
yang buat kacau nya ialah..
ex en.firman menghantar text and keep calling en.firman :'(
apa yang ira rasa? ofcourse ira sedih sangat..
kenapa? sebab nya benda tu berlaku bila kitaorang tengah dating !
arggghhhhhhhhhh!!!!!!!!!

saat tu ira tak tahu macam mana keadaan ira dah..
apa yang ira mampu buat..
keep crying dalam kereta :'(
kenapa benda ni jadi waktu ira nak bergembira dengan en.firman
kenapa?kenapa?kenapa? :'(

yelah.. mungkin salah ira jugak kan.. sebab pegang henset en.firman..
akhirnya jadi macam ni.. ira ke yang spoilt kan dating kitaorang ni? huhu :'(
walau apa pun yang berlaku.. ira tetap SAYANG dan CINTA kan en.firman..
ira anggap ini ujian tuk ira.. ira harap ira mampu TABAH dan KUAT tuk hadapi
segala ujian yang datang..
ABG... SYG TETAP SAYANG DAN CINTAKAN ABG...
SYG HARAP ABG PUN BEGITU JUGAK..
*keep smiling.. and i hope our love will last forever.. :) *

Tuesday, 12 February 2013

diuji.. tabahkan aku..

assalammualaikum.. dan selamat petang..
apa khabar kalian-kalian semua..
harap semua elok-elok sahaja..

ira? elok jugak.. cuma kadang-kadang terfikir
tentang sejauh mana hubungan ira dengan yang tersayang..huhu
betul ke SEMAKIN KITA SAYANG DEKAT SESEORANG...
MAKIN BANYAK DUGAAN YANG KITE TERIMA??
kalau betul.. ira kena kuat lah.. huhu..
sebab en.firman pun ada kata..
dia tak tahu lah kenapa bila dia kapel dengan ira..
banyak betul dugaan yang datang.. contohnya..
banyak ex-ex dy datang balik nak dekat dia...
ALLAHUAKBAR.. sedih nya rasa di hati ira ni.. :'(
memang ira tak nafikan.. sejak kami bersatu balik..
banyak ex dia nak dengan dia..
kenapa jadi macam ni?? masa dia dengan ex dia dulu tu..
TAK ADA GANGUAN LANGSUNG PUN !
tapi bila dengan ira.. SUBHANALLAH.. banyak nya dugaan...
apa kah maksud nya ni???

apa yang ira harapkan.. agar hubungan kami kuat...
amin....

Friday, 8 February 2013

abang.. syg CINTAKAN abg..

assalammualaikum dan selamat tengah hari..
apa khabar anda-anda semua? di hujung minngu ni..
harap semua-semua nya bahagia di samping insan-insan
yang tersayang yer =)

bila dah bukak blog ni.. apa lagi tangan laju menaip kisah suka dan duka..
begitu juga ira.. =)
kisah kali ni.. agak sedih buat ira.. sampai ira menangis dan mata bengkak.. huhu
kenapa?

alkisah nya terjadi bila ira tiba-tiba sedih dengan en.firman..
sebab nya ira takut sangat kehilangan dia..
kenapa tiba-tiba ira boleh terfikir macam tu?
sebab nya dia pergi bandar baru.. gi cc.. pastu dia pergi beli
burger.. dan kedai burger tu kedai ex dia...
ira pun tak tahu kenapa tiba-tiba ira boleh fikir macam-macam...
sedangkan ira tahu en.firman dah berubah.. dia tak akan curang dengan ira lagi..
dia dah setia dengan ira..
tapi entah macam mana malam tadi ira boleh terfikir pasal ni..
dan en.firman desak ira suh cakap jugak apa yang ira fikirkan...
en.firman kata memang dia sakit hati jugak bila ira tetiba cakap macam tu kat dia..
seolah-olah ira tak percaya dekat dia.. ira PERCAYA dekat dia 100%..
tapi ira tak tahu kenaa semalam tiba-tiba ira terfikir macam tu...
ABANG.. MAAFKAN SAYANG YER...
en.firman kata : hanya 3 perkara ni je yang boleh wat kita putus..
1. maut
2. keluarga
3. kalau salah seorang antara kita ni tak setia..
kalau saje2 nak putus.. abg tak kan biarkan ianya terjadi..

hurm.. ira rase bersalah sangat dengan en.firman.. ira tak sepatutnya
cakap macam tu dekat dia..
ABANG.. SYG CINTAKAN ABG SANGAT-SANGAT.......!
MAAFKAN SYG YER ABG....

Monday, 4 February 2013

macam-macam

assalammualaikum dan selamat pagi.. =)
harap ceria-ceria selalu hendaknya..

okay.. hari ni ada cerita yang ira nak tuliskan..
yang pertama tak lain dan tak bukan pasal en.firman lah
(ada yg tak suka?sory klau ada yg tak berkenan yer)
pasal en.firman ni ialah.. dia bagi ira perfume hehe..
padahal ira puji perfume tu wangi je... and dengan tiba-tiba
dia terus berikan perfume tu dekat ira.. ( suke sangat )
perfume apa? ala.. murah je.. enchanteur paris.. ( abaikan ejaan ira kalau salah yer :) )
arhh.. lepas ni mesti rindu 24 jam lah dekat en.firman tu sbb dpt bau dia.. hehehe
to en.firman : TERIMA KASIH ABG TUK PERFUME TU.. LOVE U.. MUAHHH ! :)

**************************************


Sunday, 3 February 2013

YA ALLAH.. kekal kan hubungan kami...

assalammualaikum dan selamat pagi...
di pagi ISNIN.. kalian semua apa khabar? harap-harap
semuanya sihat-sihat belaka.. =)

okay.. ira terpanggil tuk mencoret sesuatu di laman blog ira ni..
tak lain dan tak bukan.. pasal en.firman lah..
nak tau apa kisahnya? teruskan membaca yer.. hehe =)

okay... kisahnya bermula pagi tadi jam 1pagi..
en.firman hantar mesej dekat ira..
dia kata :
abg btl2.. xsanggup kehilangan syg buat kali kedua..
****
syg jgn tgalkn abg ye..abg btl2 xleh hdp tnpa syg..dn abg tkt khilgn syg..
****
abg jnji xkn tgalkn syg lg..wlaupun kite baru kapel sebulan satu hari tp 
abg btl2 dh mencintai syg sepenuh hati abg.. sbb 2 abg tkt klau syg tgglkn abg
****
abg tak sekuat syg wktu abg tglkn syg dlu..syg blh trme hakikat pasl dlu..syg blh hadapi situasi mcm dlu tp abg xleh.. abg blh mati tnpe syg.. sbb 2 abg xnk kecwe kn syg lg.. dn abg xnk tnggl kn syg lg..

hurm.. saat baca mesej-mesej en.firman ni.. air mata ira jatuh tak henti-henti.. sebab apa? sebab
ira sedih sangat-sangat.. memang ira akui dulu dia yang tinggalkan ira.. dan waktu dulu
ira rasa sakit hati dan benci dia sangat-sangat.. tapi jauh dalam hati ira ni..
ira masih sayangkan dia..ira cintakan dia..
ira tak kan tinggalkan dia.. sebab hanya dia yang ira nak dalam hidup ira..
apa yang ira harapkan agar hubungan kami kekal sampai bila-bila...
insyaAllah.. amin....